Polygony

Postup k zadání 1

Jen pro verze 2018
1

Stáhněte si šablonu a nahrajte ho do 3DsMAXU pomocí Set Project Folder...(nastavení složky projektu)

2

Vytvořímě si BOX podle šablonyb Alt+X zprůhlední označený objekt

3

Překonvertíme BOX na Convert to Editable poly

4

Zaklikněm si mód Edge(okraj) vyberte okraje a pomocí Pravé tlačítko - Connect (připojte) propojení přetáhněte přesně na střed podle šablony

5

zakliknem si mód Poly označíme si polovinu a Odstraníme

6

Mód Edge a použijeme znovu Connect, který nastavíme podle šablony

7

Perspektivní pohled mód Poly zaklikneme polygon, který budem vytahovat pomocí extrude

8

Zarovnáme podle šablony

9

Vytvoříme si Tube (trubku) a zarovnáme podle šablony Heigh segments = 1

10

Přebytečné polygony odstraníme

11

Tento polygon jsme si vytvořili pomocí Connect podle šablony zarovnali a následně odstraníme

12

Musíme připojit objekty pomocí Attach

13

Nastavíme mód Edge označíme si hrany a kliknem na Bridge

14

Connect nám vytvořil pomocné body, které spojíme a svaříme pomocí Weld(pravé tlačítko)

15

Nastavte si viditelné vodítko Overlapping Faces (překrývání) - zeleně zabarvená část

16

Dále si aktivujeme kontrolu Non-Quads Musí být zakliknutý Poly mód - červeně zabarvené části nemají 4 body

17

Vytvoříme Tube(rouru), kterou zarovnáme podle šablony (v TOP pohledu)

18

Pomocí CUT si obřízneme Tube(rouru) Řez musí mít správny počet zakliknutí (7). Pro ukončení řezu CUT stačí zmáčknout pravé tlačítko. Odstraníme vytvořený polygon

19

Spojíme body k Tube(rouře) a odstraníme přebytečné polygony.

20

Spojíme si objekty pomocí Attach a stejným zpusobem jako v předešlém kroku dotvoříme. Použijeme (CUT, Bridge, Connect)

21

Vytvoříme si Tube(rouru) a zarovnáme podle šablony. Pomocí CUT řezu vytvoříme polygon, který má (7bodů).

22

Použijeme Connect a zarovnáme podle šablony. Přebytečné polygony odstraníme.

23

Spojíme objekty pomocí Attach a spojíme body k sobě. Nesmíme zapomenout na svaření Weld.

24

Odstraníme přebytečné polygony a skontrolujeme Quady(16. krok).

25

Nasvíme mód Border(okraj) a označíme. Zaklikněte modifikátor Symmetry

26

Zaklikněte správný směr zrcadlení. Pokud se vám stane toto (viz obrázek), zaklikněte Flip

27

Na nově vzniklou část použijeme Convert to Editable Poly.

28

Výsledek